Sunday 4 December 2011

GADIS CANTIK ITU, CACAT SEBENARNYA..

Semalam aku berjalan bersama keluarga,
Tiba-tiba aku ternampak seorang gadis ini. Cantik orangnya
Tapi yang memeranjatkan aku, kaki dia cacat. Tapi dia masih menghias diri dia secantik mungkin.
Sedih aku tengok kaki dia, dalam hati aku terbit rasa syukur, walaupun aku tak cantik, tapi aku masih
Sempurna fizikal, aku bersyukur kepada Allah s.w.t
Aku masih diberi kudrat untuk menuntut ilmu. Aku masih diberi kesihatan yang baik
Aku masih diberi nafas sehingga hari ini...

2 comments:

Anonymous said...

Bagi aku sbg seorang lelaki. Yang penting sedap mata memandang. Tak perlu cantik sangat, tapi jika hudoh pun tak mahu. Bukan menghina perempuan hudoh tapi ini selera seseorang. Lagipun wajah dan body biasanya datang dengan satu pakej. Perempuan cantik biasanya bodynya pun okey. Saya tidak bermaksud lucah. Ini perbincangan secara matang.

Bila dah suka seorang perempuan, jika kakinya cacat pun takpe. Kecuali jika teruk sangat, mungkin fikir 2, 3 kali. Tapi jika dah benar2 suka, dah ada ikatan perasaan samada menerusi internet (facebook etc). Apapun tak kisah. Saya rasa ramai juga lelaki sanggup menerima perempuan cantik walaupun kakinya cacat. Kelemahan @ kecacatan seseorang perempuan biasanya 1 insuran kesetiaan. Penerimaan seorang lelaki terhadap perempuan begitu biasanya dihargai oleh si perempuan. Aku sering jumpa seorang perempuan yang miliki kelemahan rupa atau fizikal akan setia betul2 kepada suaminya.

Selera orang berbeza, perempuan yang sederhana atau tak cantik mungkin ada lelaki yang melihatnya okey dah boleh tahan dan sesuai juga dibuat isteri. Bila seorang lelaki memilih perempuan bukan kerana rupa tapi 'kecantikkan dalaman' maka rumahtangga akan terus bahagia selagi 'kecantikkan' tersebut dijaga.

Rasanya banyak benda yg nak ditaip psl ni, tapi aku nak jenguk website lain. nanti kalu rajin aku tambah lagi.

NorHayati said...

thankz...saya suke komen awak